Meety logoNávody
Prihlásiť
Klienti/Správa klientov
Klienti

Správa klientov

Naučte sa, ako pridávať, upravovať a odstraňovať klientov. Zistite, ako nastaviť status klienta a pridávať poznámky.

Pridanie nového klienta

Klienti sa môžu pridať automaticky pri vytvorení rezervácie, alebo ich môžete pridať manuálne.

Manuálne pridanie klienta

  1. V sekcii Klienti kliknite na tlačidlo Nový klient
  2. Vyplňte základné informácie:
    • Meno - meno klienta (povinné)
    • Email - emailová adresa (voliteľné, ale odporúčané)
    • Telefón - telefónne číslo (voliteľné)
    • Marketingový súhlas - či klient súhlasí s marketingovými emailmi
  3. Kliknite na Uložiť

Nový klient sa pridá do databázy a môžete pre neho vytvoriť rezerváciu.

Úprava klienta

Kliknutím na klienta v zozname sa otvorí jeho detail, kde môžete upraviť:

  • Osobné informácie - meno, email, telefón
  • Status - status klienta
  • Poznámky - poznámky o klientovi

Zmena osobných informácií

  1. Kliknite na klienta
  2. V sekcii Osobné informácie upravte potrebné polia
  3. Kliknite na Uložiť zmeny

Pozor: Zmena emailu môže ovplyvniť notifikácie a komunikáciu s klientom.

Statusy klientov

Každý klient má priradený status, ktorý pomáha organizovať databázu.

Typy statusov

Nový

  • Klient, ktorý ešte nemal žiaden termín
  • Automaticky sa priradí novým klientom

Pravidelný

  • Klient s aspoň dvoma termínmi
  • Tento status klient automaticky dostane po ukončení druhého termínu

Problémový

  • Týmto statusom si môžete označiť klientov, ktorí spôsobujú problémy (napríklad často rušia rezervácie, alebo chodia neskoro)
  • Musíte ho manuálne označiť, a keď ich uvidíte v kalendári, môžete si overiť či prídu napísaním správy

Blokovaný

  • Klienti s týmto statusom si nemôžu vytvoriť rezerváciu v rezervačnej stránke
  • Manuálne ho môžete označiť, napríklad ak sa viac krát nedostaví na termín

Zmena statusu

  1. Kliknite na klienta
  2. V sekcii Status vyberte nový status
  3. Status sa uloží automaticky

Poznámky o klientovi

Môžete pridať poznámky o klientovi, ktoré vám pomôžu lepšie si zapamätať dôležité informácie.

Pridanie poznámky

  1. Kliknite na klienta
  2. V sekcii Poznámky zadajte text
  3. Poznámka sa uloží automaticky

Poznámky sú viditeľné len pre vás a váš tím. Klienti ich nevidia.

História rezervácií

V detaile klienta môžete vidieť všetky jeho rezervácie.

Zobrazenie histórie

  1. Kliknite na klienta
  2. V sekcii História rezervácií uvidíte zoznam všetkých rezervácií
  3. Môžete kliknúť na rezerváciu, aby ste videli detail rezervácie.

Import klientov

Môžete importovať klientov z CSV súboru.

Import z CSV

  1. V sekcii Klienti kliknite na Importovať
  2. Vyberte CSV súbor
  3. Vyberte formát súboru
  4. Kliknite na Importovať

CSV súbor musí obsahovať stĺpce: meno, email, telefón, status, marketingový súhlas.

Pozor: Import môže trvať niekoľko minút pri veľkom počte klientov.

Odstránenie klienta

Ak chcete odstrániť klienta:

  1. Kliknite na klienta
  2. Kliknite na tlačidlo Odstrániť klienta
  3. Potvrďte odstránenie

Pozor: Odstránenie klienta je trvalé. Klient sa odstráni z databázy, ale jeho existujúce rezervácie zostanú zachované (s anonymizovanými údajmi).

Marketingový súhlas

Môžete nastaviť, či klient súhlasí s marketingovými emailmi. Tento súhlas je automaticky nastavený podľa toho, či klient povolil marketingové materiály rezervácii termínu.

Nastavenie súhlasu

  1. Kliknite na klienta
  2. V sekcii Marketingový súhlas zapnite alebo vypnite súhlas
  3. Zmena sa uloží automaticky

Ak klient nesúhlasí s marketingovými emailmi, nebudete môcť posielať marketingové správy, ale stále môžete posielať notifikácie o rezerváciách.

Dôležité: nikdy nemeňte toto nastavenie, pokiaľ vám klient nepovolil posielanie marketingových údajov.

Časté otázky

Môžem mať viacero klientov s rovnakým menom?
Áno, môžete mať viacero klientov s rovnakým menom, ale každý musí mať jedinečný email. Email je jedinečný identifikátor.

Je email povinný? Čo sa stane, ak klient nemá email? Email nie je povinný pri manuálnom vytváraní rezervácie. Klient však nedotane automatizované pripomienky a notifkácie o zmene termínu emailom (Môže ich však dostávať SMSkou).

Čo sa stane, ak zmením email klienta?
Zmena emailu sa prejaví okamžite. Notifikácie pre daného klienta sa budú odosielať na nový email. Odporúčame email nemeniť, pretože notifikácie môžu končiť v nevyžiadanej pošte.

Môžem odstrániť klienta, ktorý má aktívne rezervácie?
Áno, môžete odstrániť klienta aj s aktívnymi rezerváciami. Rezervácie zostanú zachované, ale údaje klienta budú anonymizované.

Ako funguje automatická zmena statusu?
Status sa automaticky zmení z "Nový" na "Pravidelný" po niekoľkých rezerváciách. Ostatné statusy musíte nastaviť manuálne.

Môžem importovať klientov z iného systému?
Áno, môžete importovať klientov z CSV súboru. Podporujeme štandardný formát a formát Reservio.