Správa termínov
Naučte sa, ako vytvárať, upravovať a rušiť termíny. Zistite, ako meniť stav termínov a komunikovať s klientmi.
Vytvorenie termínu
Termín môže byť vytvorený manuálne vami alebo klient vytvorí termín online cez rezervačnú stránku. Zoznam všetkých termínov (aj zrušených) nájdete v sekcii Termíny - Minulé termíny. Potvrdené a dokončené termíny uvidíte aj v kalendári.
Manuálne vytvorenie termínu
- V kalendári alebo v zozname termínov kliknite na tlačidlo Pridať nové - Nový termín.
- Vyplňte informácie:
- Dátum a čas - kedy sa termín uskutoční
- Služba - ktorú službu klient rezervuje
- Člen tímu - ktorý člen tímu poskytuje službu
- Klient - vyberte existujúceho klienta alebo vytvorte nového
- Správa (voliteľné) - dodatočné informácie
- Kliknite na Vytvoriť
Termín sa vytvorí a zobrazí v kalendári.
Vytvorenie termínu pre nového klienta
Ak klient ešte nie je v zozname klientov, môžete ho vytvoriť priamo pri vytváraní termínu:
- Pri vytváraní termínu kliknite na Nový klient
- Vyplňte základné informácie o klientovi
- Klient sa automaticky pridá do databázy a termín sa vytvorí
Úprava termínu
Môžete upraviť existujúci termín.
Nie je možné upraviť klienta - pre vytvorenie termínu pre iného klienta musíte aktuálny termín zrušiť a vytvoriť nový s novým klientom.
Zmena dátumu a času
- Kliknite na termín v kalendári alebo v zozname termínov.
- V detaile termínu zmeňte dátum a čas
- Kliknite na Uložiť zmeny
Dôležité: Zmena dátumu a času spôsobí notifikáciu pre klienta o zmene času termínu.
Zmena služby
- Kliknite na termín
- V detaile termínu zmeňte službu
- Kliknite na Uložiť zmeny
Ak má nová služba iné trvanie, čas konca termínu sa automaticky upraví. Túto úpravu môžete zmeniť - čas začiatku a konca je definovaný len vami.
Dôležité: Pri zmene času existujúceho termínu systém nekontroluje konflikty s inými existujúcimi termínmi. Uistite sa, že v kalendári nemáte konflikt s iným termínom.
Zmena člena tímu
- Kliknite na termín
- V detaile termínu zmeňte člena tímu
- Kliknite na Uložiť zmeny
Statusy termínov
Každý termín má status, ktorý určuje jeho stav.
Čaká na potvrdenie
- Klient vytvoril termín (a môže byť aj zaplatený), ale termín čaká na vaše potvrdenie
- Klient dostal notifikáciu, že termín čaká na potvrdenie, a dostane notifikáciu, keď termín potvrdíte. Tento stav sa použije, ak v nastaveniach služby zapnete potvrdzovanie termínov
Čaká na zaplatenie
- Klient vytvoril termín, ktorý vyžaduje zaplatenie depozitu alebo celej platby
- Klient má na zaplatenie jednu hodinu, inak je termín automaticky zrušený
Potvrdený
- Termín je potvrdený a klient o ňom dostane pripomienku
Zrušený
- Termín bol zrušený buď vami alebo klientom
- Klient aj člen tímu (poskytovateľ služby) dostal notifikáciu o zrušení
Dokončený
- Termín bol dokončený
- Tento status sa nastaví automaticky po uplynutí termínu
Nedostavil sa
- Tento stav môžete nastaviť termínu, na ktorý klient neprišiel
- Pomôže vám to lepšie vyhodnotiť, koľko takýchto termínov máte
Zmena statusu
- Kliknite na termín
- V detaile termínu vpravo hore kliknite na pilulku s aktuálnym statusom
- Vyberte nový status
Pri zmene statusu bude odoslaná notifikácia klientovi.
Zrušenie termínu
Ak chcete zrušiť termín:
- Kliknite na termín
- Kliknite na tlačidlo Zrušiť termín
- Potvrďte zrušenie
Zrušený termín sa už nezobrazuje v kalendári, ale len v stránke Minulé termíny. Klient dostane notifikáciu o zrušení.
Poznámky k termínu
Pri vytváraní termínu môžete vy alebo klient (v rezervačnom formulári) pridať k termínu poznámku. Táto poznámka je viditeľná pre vás aj pre klienta.
Časté otázky
Môžem vytvoriť termín v minulosti? Áno, môžete vytvoriť termín v minulosti, ale odporúčame to len pre účely záznamu. Klientov môže zmiasť notifikácia o termíne v minulosti.
Čo sa stane, ak zmením čas termínu? Klient dostane notifikáciu o zmene, ak sú notifikácie zapnuté.
Môžem zrušiť termín, ktorý už bol dokončený? Nie, dokončené termíny sa nedajú zrušiť. Môžete len pridať poznámku.
Môžem vytvoriť termín bez klienta? Nie, každý termín musí mať priradeného klienta, ktorý má aspoň meno. To isté platí pre službu a člena tímu - sú nutné pre vytvorenie termínu.
